Vrh slovenskega gospodarstva

Ključna področja in ukrepi za rast in razvoj


1. Pravna država, sodoben trg dela in vzdržne javne finance

  • Učinkovito ukrepanje za neupoštevanja zakonodaje in etičnih norm
    • izvajati presojo vpliva predlogov že sprejetih predpisov na konkurenčnost gospodarstva,
    • zagotoviti pravočasno vključevanje podjetij in repre-zentativnih zbornic v pripravo predpisov,
  • Izvedba strukturnih reform – pokojninskega, zdravstvene-ga sistema
  • Izvedba sprememb delovno pravne zakonodaje po načelu varne prožnosti
  • Omejevanje mase plač javnega sektorja in pozitivno selek-cijo uslužbencev

2. Učinkovit državni in javni sektor

  • Posodobitev informacijske podpore za transparentno in učinkovito poslovanje državnih institucij (E- sociala, ..)
  • Uveljavitev standardov odličnosti za odzivnost, dosto-pnost državne in javne uprave (odgovornost za zamude pri izvajanju storitev, izdaje dovoljenj, sodnih zaostankov….)
  • Izvajanje Akta za mala podjetja
  • Vzpostavitev sistemov za odgovorno avtonomijo in uvaja-nje načel korporacijskega upravljanja javnih institucij

3. Razbremenitev davkov in davščin

  • Zagotoviti davčno razbremenitev gospodarstva in preraz-poreditev davčnih bremen (zelena davčna reforma).
  • Uvesti instrument socialne kapice
  • Zagotoviti davčne olajšave za zaposlene predstavnike podjetij v tujini (na dohodek, potne stroške, itd.)
  • Povečati davčno olajšavo na RR na 100% vlaganj in odpra-viti administrativne ovire za uveljavljanje olajšave

4. Finančna disciplina, likvidnost

  • Plačevanje države in občin za javna naročila, zlasti za opravljene gradbene storitve v 30 dneh;
  • Sodobna in odzivna organizacija sodišč za učinkovito izvršbo
  • Realizacija učinkovitih postopkov zaradi insolventnosti
  • Izvajanje poplačil in izterjave davkov in davščin v skladu s predpisi

5. Dostop do finančnih sredstev za tekoče poslovanje in razvoj

  • Konkurenčni pogoji za bančno poslovanje
  • Uveljavitev bančnega načela »Basel 2«
  • Boljša dostopnost kreditov za poslovanje, razvoj in vstop na trge za mala in srednja podjetja
  • Učinkovit sistem za financiranje in zavarovanje izvoznih poslov ter nastopanje na ključnih trgih

6. Odgovorno črpanje EU sredstev

  • Sprejem in uveljavitev spremembe Operativnih programov v korist vlaganj v RR podjetij
  • Zagotovitev informacijskega sistema za učinkovito koordi-nacijo med ministrstvi in MF
  • Izvajanje sprejetega programa za zmanjšanje administra-tivnih bremen
  • Jasna obravnava razlogov za nedoseganje ciljev projektov, ki so v izvajanju (zaradi krize ni realno večanje delovnih mest)

7. Zagon investicij, razvojno - investicijskega cikla, zelene tehnologije-zelena javna naročila

  • Vključevanje stroke v pripravo zakonov in podzakonskih aktov (ZUPEVIP, ZPN, ZGO )
  • Učinkovita organizacija in kadri na državnih in lokalnih ravneh za izvajanje upravnih postopkov – odgovornost za pospešeno izdajanje dovoljenj – okoljsko, gradbeno, itd.
  • Strokovno vodenje in nadzor javnih investicij – izobraziti administracijo in vključiti kompetentno stroko
  • Učinkovito upravljanje, izvajanje in nadzor (zelenih) javnih naročil

8. Podpora za internacionalizacijo gospodarstva in NTI

  • Koordinacija za usmerjeno podporo pri ohranjanju bližnjih trgov in vstopanje na oddaljene trge – posebej za MSP
  • Sistemska ureditev pogojev dela in informacij za učinkovi-to delovanje ekonomske diplomacije
  • Učinkovit sistem izdajanja vizumov
  • Oblikovanje smernic za izvajanje carinskega nadzora na področju varnosti proizvodov, sledljivosti, standardi uvo-ženih produktov, piratstvo.

9. Oblikovanje integralne gospodarske politike (IGP)

  • Uveljaviti IGP, ki bo z vidika učinkov na konkurenčnost go-spodarstva tesno povezana z drugimi politikami
  • Zagotavljati združevanja ukrepov IGP na horizontalni ravni in sektorsko aplikacijo. Vsi sektorji so pomembni - prilago-jen pristop za vse sektorje in vključevanje celotne vredno-stne verige .
  • Oblikovati instrumente za podporo strukturnih sprememb in inovacij v zrelih panogah.

10. Celovito razvojno inovacijsko okolje za tehnološki in poslovni razvoj
Sprejeti in učinkovito izvajati Razvojno inovacijsko strategijo Slovenije in Nacionalnega programa za VŠ 2011-2020, zlasti:

  • Uveljaviti spremembe Meril za nagrajevanje in habilitacije na Univerzah in ARRS; Enakovredno obravnavati znanstve-no, pedagoško odličnost ter aplikativnost;
  • Spodbujati uvajanje novih modelov vodenja za prebojne inovacije in organizacijo poslovanja
  • Uveljaviti spodbude za inovativno rabo IKT v vsej industrij-ski dobaviteljski verigi, na področju e poslovanja, raciona-lizacije poslovanja

11. Znanje in kompetence

  • Zagotoviti mobilnost strokovnjakov med Univerzami, jav-nimi raziskovalnimi organizacijami in gospodarstvom
  • Zmanjšati primanjkljaj deficitarnih tehničnih in ostalih po-klicev – zmanjšati manjko razvojnih inženirjev v gospodar-stvu.

12. Varovanje okolja, konkurenčna energija in energetska učinkovitost

  • Izvesti temeljito analizo učinkovitosti in vpliva na konku-renčnost okoli 500 predpisov s področja okolja
  • Zagotoviti učinkovite postopke izdaje okoljevarstvenih do-voljenj in vpisov v evidence ARSO
  • Uveljaviti sistemske ukrepe za spodbujanje uporabe okoljsko in energetsko učinkovitejših naprav, storitev, itd., zeleno javno naročanje...ž
  • Zagotoviti transparentno trgovanje z električno energijo in spodbude za učinkovito rabo energije

13. Učinkovito podporno okolje

  • Uravnotežena ureditev statusa zbornic gospodarstva in podjetništva (Sprememba ZGZ -obvezno članstvo s pro-stovoljno izbiro članstva; Sprememba Zakona o skladnem regionalnem razvoju; Sprememba zakona o podpornem okolju, Uredba o obrtnih in obrti podobnih dejavnostih)
  • Zagotoviti enotnega, kompetentnega agenta za izvajanje tehnološke politike (ne zgolj združitev TIA in JAPTI)
  • Podporno okolje za rast in razvoj – »Agencije« za design, itd.

Avtor: GZS